Voorzitter, een kersverse portefeuillehouder die de commissie te woord stond over het doelgroepen vervoer.
Dat deed hij goed! Als het doelgroepenvervoer niet juist verloopt, dan moeten er maatregelen getroffen worden, stelde hij. Chapeau.
Laten we eerlijk wezen, er niets zo vervelend dan afhankelijk te zijn van deze vorm van vervoer. Tel daarbij op de talrijke klachten die hierover bekent zijn. Recentelijk stond er nog een uitgebreid artikel in het Algemeen Dagblad van een collega-raadslid. Bizar dat een ritje van ‘slechts’ normaal gesproken een kwartiertje uren kan duren.
Om er een regiecentrale tussen te positioneren is een bijzondere. Op zich een goed idee, ware het niet dat er geen enkele concurrentie is voor de vervoerders die de aanbesteding hebben gewonnen. Dus Leefbaar Ridderkerk ziet hierin dan ook geen winst. Natuurlijk kan men stellen dat de regiecentrale de planning overneemt, maar het is wel de vervoerder die de ritten uit moet voeren. Daar deze geen concurrentie voelt, zijn we uitermate sceptisch dat met de regiecentrale de misstanden over zijn, slechts extra onnodige uitgaven.
Er ligt een grote uitdaging voor de portefeuillehouder om te zorgen dat de misstanden in het doelgroepenvervoer verleden tijd zijn. Dus wij houden de portefeuillehouder aan zijn woorden in de commissie; mocht het doelgroepenvervoer niet juist verlopen, dan worden er maatregelen genomen! Gezien de financiën die er mee gemoeid zijn en onze inwoners die ervan afhankelijk zijn gaan we het met veel belangstelling volgen!